THE MATRIX (1999) / ΚΡΙΤΙΚΗ

Posted: 22/04/2012 in ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

Ίσως η καλύτερή μου ταινία, που τα συνδυάζει όλα σε ένα, σε όλους τους τομείς που μου αρέσουν σε ταινίες.

Βαθμολογία μου; Φυσικά και 10/10 με άπειρους τόνους!

Δεν θα μιλήσω για τις δύο συνέχειες, αλλά μόνο για αυτό το Matrix. Θα μιλήσω για το καθένα σε διαφορετικά άρθρα, και μετά θα τα βάλω όλα σε ένα.

Σήμερα λοιπόν, θα μιλήσουμε για το «ΤΗΕ ΜΑΤRΙΧ«

Tο 2000 λοιπόν, είχα πάει κάπου για καφέ. Πιο μικρός βέβαια και με άλλα πράγματα στο μυαλό μου. Ταινίες πάντα έβλεπα. Σε όλα τα στάδια της ζωής μου.

Γυρνώντας από τον καφέ και πηγαίνοντας προς το αμάξι, περνάμε έξω από ένα σινεμά που είχε έξω σε αφίσσα την ταινία. Και με κάτι γραμμένο πάνω της. «You have to see it to Beleive it«. Σαν να πάτησε κάποιος φρένο και κοκάλωσα! Καθόμουν και χάζευα την αφίσσα.

Δεν είχα διαβάσει τίποτα για την υπόθεση, δεν την ήξερα ότι θα βγει γιατί τότε ίντερνετ no, κι έτσι αποφασίσαμε να την δούμε. Ήμουν τόσο πολύ εκστασιασμένος, αλλά δεν είχα ιδέα τί ήταν αυτό που θα δω. Δεν ξέρω γιατί. Έτσι ένιωθα και πριν δω το Avatar. Με την διαφορά ότι είχα ενημερωθεί για τα πάντα για την ταινία και την περίμενα πώς και πώς!

Στο Matrix όμως, δεν ήξερα ΤΙΠΟΤΑ!

Aυτή η ταινία έπαιξε μεγάλο ρόλο στην αλλαγή της σκέψης μου και μου άνοιξε πόρτες. Πόρτες που μου ήταν άγνωστες.

Είμαι σίγουρος, ότι πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων δεν την έχει δει. Και όσοι δεν την έχετε δει και σκοπεύετε, μία συμβουλή. FREE YOUR MIND!!

To παράξενο είναι, ότι όσες φορές έχω προσπαθήσει να θυμηθώ τον εαυτό μου μέσα στην αίθουσα, δεν τον θυμάμαι καθόλου. Και ο λόγος είναι γιατί με ρούφηξε στον κόσμο της η ταινία! Καταιγισμός μηνυμάτων στον εγκέφαλό μου όλων των ειδών. Στην εποχή του το Matrix, ήταν ότι πιο εξελιγμένο είχε βγει από άποψης εφφέ. Όπως είναι τώρα το Avatar με το καταπληκτικό 3d του.

Αν έχεις και λίγο μέσα στον εαυτό σου τις αναζητήσεις και ερωτήματα όπως μερικοί άνθρωποι, φιλοσοφικά, υπαρξιακά και γενικώς, την ψάχνεις με τον εαυτό σου, τότε βιώνεις και ένα άλλο σκαλοπάτι εκτός από το οπτικό κομμάτι των εφφέ. Έφαγα γερό χαστούκι με την ταινία, που το οποίο χαστούκι ήρθε για να δέσει με τον σημερινό trancemedia που βλέπετε…χαχαχα

Η ταινία ξεκινάει με μία έναρξη όλα τα λεφτά, και πλέον είσαι σίγουρος ότι θα δεις ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ πράγματα! Αμέσως μετά, μας δείχνει έναν καθημερινό άνθρωπο του γραφείου,(Neo), που ξαφνικά αρχίζουν και του συμβαίνουν περίεργα πράγματα. Πράγματα έξω από την καθημερινότητά του, που του φαίνονται όλα καινούρια, σαν να είναι η πρώτη του φορά, και δεν ξέρει πώς να αντιδράσει.

Κάποιος, ονόματι Μορφέας,  μέσω ενός τηλεφωνήματος, επικοινωνεί με τον Neo στην δουλειά του, και του λέει ότι έρχονται να τον συλλάβουν. Αν θέλει να ξεφύγει θα πρέπει να τον ακούσει προσεκτικά για να τον καθοδηγήσει. Και αρχίζουμε να βλέπουμε πράγματα που δεν τα είχαμε δει σε ταινία. Τουλάχιστον από την μεριά μου.

Με τα πολλά, τον προσεγγίζει ο Μορφέας και του λέει ότι ο κόσμος που ζει δεν είναι αληθινός. Είναι ένας ψεύτικος κόσμος. Του έρχεται κεραμίδα φυσικά του Neo. Για φανταστείτε τον εαυτό σας πώς θα αντιδρούσε με κάτι τέτοιο;

Την δεύτερη κεραμίδα του την ρίχνει, όταν του λέει ότι είναι ο εκλεκτός που θα σώσει την ανθρωπότητα.

Έτσι αρχίζουν να τον εκπαιδεύουν σε ένα κόσμο καινούριο γι’αυτόν. Ένα κόσμο αληθινό. Τη λέξη «αληθινό«, ο καθένας την χρησιμοποιεί για ότι νομίζει ότι είναι αληθινό. 

Του λέει ότι οι μηχανές εξελίχτηκαν τόσο καλά, που δημιούργησαν ένα τεχνιτό κόσμο καλιεργώντας μόνες τους έμβρυα ανθρώπων. Και ότι είμαστε σκλάβοι τους από τότε που γενηθήκαμε. Υπήρξε όμως και μια μερίδα ανθρώπων που κατάφερε να ξεφύγει από τον ψεύτικο κόσμο, και ζει στον αληθινό κόσμο. Τα πλάνα που βλέπουμε και οι εικόνες, στην ταινία είναι απλά από τις καλύτερες που έχουμε δει.

Το Matrix είναι ένα σύστημα. Όπως αυτό που ζούμε εμείς. Όταν ζεις μέσα στο σύστημα, και αυτό γίνεται μέσα από τα καλούπια που μας βάζουν, δεν μπορείς να δεις άλλον κόσμο παραπέρα. Το μυαλό έχει μπει σε 4 τοίχους και δεν μπορεί να δει έξω από τους τοίχους. Αυτό έκανε το Matrix σε μένα. Μου γκρέμισε τους τοίχους για να ξεκινήσω ένα καινούριο επίπεδο μάθησης σε καινούρια πράγματα. Προχωράς. Δεν μένεις στάσιμος.

Ένα άλλο εκπληκτικό πράγμα στην ταινία, είναι οι σκηνές δράσης. Είτε σε ξύλο, είτε σε κυνηγητά ή σε πιστολίδι. Σκηνές δράσης που κόβουν την ανάσα! Το slow mottion στις σκηνές δράσεις, είναι απίστευτο!

Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα να πάρει κάποιος από την συγκεκριμένη ταινία. Εσείς θα αποφασίσετε τι θα κρατήσετε και τι θα πετάξετε. 

Φυσικά να μην ξεχάσουμε την καταπληκτική μουσική που παίζει μέσα από συγκροτήματα όπως οι Massive Attack και οι Rage Against the Machine.

Είναι μία ταινία που δεν θα βαρεθεί κανένας και για κανένα λόγο. Τα έχει όλα μέσα. Αν θέλετε love story, το έχει. Αν θέλετε σενάριο, το έχει και με το παραπάνω. Αν θέλετε ξύλο, το έχει και σε μπόλικες μερίδες. Αν θέλετε κυνηγητά-δράση-πιστολίδι, κι αυτά άφθονα. Αν θέλετε φιλοσοφία, από αυτήν κι αν έχει. Ειδικά εφφέ, τα καλύτερα στην εποχή της που χρησιμοποιήθηκαν οι τεχνικές και σε άλλες ταινίες. Ότι τραβάει η ψυχή σας το έχει. Κι αν είστε από αυτού/ές που τους αρέσουν όλα αυτά, τότε είστε προνομιούχοι σαν εμένα και ζήσατε μια πλήρη εμπειρία από μια ταινία ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!

Την ταινία την είδα 2 φορές στο σινεμά. Αγόρασα την ταινία σε dvd, χωρίς να έχω ακόμα dvd player. Aπό τότε, χωρίς υπερβολές, οι 100 φορές είναι λίγες που έχω δει την ταινία! Με επηρέασε πάρα πολύ στην ζωή μου με τον καλύτερο τρόπο. Μου άνοιξε τα μάτια!

CAST:

 

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Andy Wachowski – Lana Wachowski

ΣΕΝΑΡΙΟ: Andy Wachowski – Lana Wachowski

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Keanu Reeves – Laurence Fishburne – Carrie-Anne Moss – Hugo Weaving – Gloria Foster

ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1999

ΕΙΔΟΣ: Επιστημονικής φαντασίας

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 136′ λεπτά

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ:

 

Aυτό το τρέιλερ το έφτιαξε κάποιο παιδί. Δεν είναι το original. Το original είναι κάτω από αυτό.

 

ΟRIGINAL THEATRICAL TRAILER:

 

Σχόλια
  1. Ο/Η pelicula λέει:

    Η βασιλισσα της κορυφης!!!
    Η καλυτερη ταινια ολων των εποχων!!!

  2. Ο/Η Gandalf λέει:

    Welcome to the real word!!

Σχολιάστε

