KEANE (2004) / ΚΡΙΤΙΚΗ

Posted: 26/05/2011 in ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

Γεια σας και πάλι ρε παιδιά. Έχουμε πολλά να πούμε σήμερα…

Για ακολουθήστε με…

Βλέπω σε μαγαζί αυτή την ταινία. Βλέπω ότι παραγωγός είναι ο Steven Soderbergh και σκηνοθέτη τον Lodge Kerrigan. Bλέπω επίσης ότι παίζει ο Damian Lewis.

Αυτόν τον ηθοποιό τον θυμάμαι και μου έχει κάτσει στο κεφάλι, από την ταινία Dreamcatcher του Stephen King. Ήταν τόσο ψυχρός ο ρόλος του και ανέκφραστος που μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση. Φυσικά έχει παίξει και σε άλλες ταινίες, αλλά εμένα μου είχε κάτσει από αυτή που σας είπα.

Γυρίζω λοιπόν την ταινία για να διαβάσω την υπόθεση και βλέπω αυτό:

Διαβάζω την υπόθεση που μου κέντρισε το ενδιαφέρον, και μετά βλέπω αριστερά τις κριτικές που γράφει. Για να πω την αλήθεια, άρχισα να αναρωτιέμαι αν όντως είναι καλή, ή έχουν βάλει αυτούς τους τίτλους κράχτες, ώστε να τραβήξουν το κοινό. Και μην μου πείτε ότι δεν την έχετε πατήσει από κάτι τέτους τίτλους. Εγώ αρκετές φορές πάντως.

Τι στον κόρακα λέω…Είναι αυτός ο παγερός ηθοποιός τόσο καλός πια που γράφουν αυτά τα πράγματα; Ε δεν μπορούσε να το χωρέσει το μυαλό μου. Λέω μάπα είναι η ταινία και μας δουλεύουν. Το ρίσκαρα τελικά όμως και την πήρα λόγω υπόθεσης.

Ανοίγω το κουτί να βάλω να την δω, και ανοίγωντας, βλέπω αυτό:

Και κάτω από αυτή την κάρτα, βλέπω κι αυτό:

Κι αυτό:

Κι αυτό:

Και τέλος, αυτό:

Άρχισα να αισθάνομαι ότι ίσως δεν μας δουλεύουνε και πρόκειται περί καλής ταινίας. Είχα βέβαια και τις αμφιβολίες μου, γιατί όπου ακούς πολλά κεράσια…

Τελικά την είδα.

Και τελικά, όλα τα παραπάνω ισχύουν! Τουλάχιστον από την μεριά μου. Πραγματικά με στοίχειωσε η ερμηνεία του Damian Lewis! Eιλικρινά, τέτοια ερμηνεία είχα να δω πολλά χρόνια και να αισθανθώ αυτά τα πράγματα. Ο άνθρωπος δεν παλεύεται σας λέω! Ακόμα απορώ ΠΩΣ έδωσε τέτοια ερμηνεία αυτός ο ηθοποιός. Και δεν εννοώ ότι τον είχα για ατάλαντο. Απλά έχει παίξει σε ταινίες  και έχει τέτοιους ρόλους (συνήθως μικρούς), που δεν του το είχα.

Η ταινία δυστυχώς, δεν είναι για όλους σας. Θα μου πείτε γιατί δυστυχώς;

Η ταινία είναι κοινωνική-δραματική. Οπότε εσείς που βλέπετε μόνο περιπέτειες ή θρίλερ ή κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο, μην την πάρετε. Κατά την γνώμη μου, είναι μια ταινία που αξίζει να την δουν όλοι.

Πώς να σας την περιγράψω τώρα, μου λέτε; Ε δεν μου λέτε. Μόνο εγώ σας λέω.

Η ταινία ξεκινάει με τον πρωταγωνιστή μας και τον δείχνει στον σταθμό του ηλεκτρικού, να ρωτάει τον κόσμο αν έχουν δει την κόρη του γιατί την απήγαγαν. Μέχρι εδώ όλα καλά κι όλα ωραία. Ξαφνικά ο τύπος σαλτάρει και αρχίζει να μιλάει μόνος του δίνοντας και απαντήσεις στον εαυτό του. Η πρώτη σκέψη που θα κάνετε, είναι ότι είναι τρελός ο άνθρωπος και φαντασιόπληκτος.

Μετά από λίγο, είναι φυσιολογικότατος πάλι. Αυτό το πράγμα γίνεται συνέχεια σε όλη την ταινία, με αποτέλεσμα να σε μπερδεύει, πράγμα που είναι καλό για εμένα ώστε δεν μπορείς να εστιάσεις την σκέψη σου σε συγκεκριμένη ροή της ιστορίας.

Έτσι έχεις την αίσθηση ότι μπορεί να έχουν γίνει έτσι τα πράγματα, αλλά μπορεί και όχι. Ο κάθε άνθρωπος θα πάρει την απάντηση που αυτός νομίζει και κρίνει σωστή. Την δικιά μου δεν σας την λέω γιατί θα είναι spoiler και θα σας την χαλάσω την ταινία.

Δεν θα σας πω τι γίνεται με το κοριτσάκι που βλέπεται στο εξώφυλλο. Πάντως εμένα ειδικά στο τέλος, με έπιασε απροετοίμαστο εντελώς και ΚΑΤΑΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑ με την ταινία! Όσο κι αν σκέφτεστε ότι πάει κάπου η ιστορία, ο σκηνοθέτης θα σας καθοδηγήσει, όταν και όπως θέλει εκείνος!

Η ταινία με απλά λόγια, μας ρίχνει στον λαβύρινθο του μυαλού του πρωταγωνιστή μας, τον συμπονάμε χωρίς να ξέρουμε αν όλα αυτά που βλέπουμε και έχουν γίνει είναι αλήθεια, και βιώνουμε την τρέλα, ΑΝ είναι τρέλα, και προσπαθούμε να καταλάβουμε τα γιατί και τα πως!

Βαθμολογία μου για την ταινία, 8/10.

Βαθμολογία μου για την ερμηνεία του Damian Lewis, 11/10.

Δεν ξέρω αν η ταινία χωρίς τον συγκεκριμένο ηθοποιό θα ήταν ίδια. ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ!!

Αν βλέπετε τέτοιου είδους ταινίες, ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ με ΤΙΠΟΤΑ!!

CAST:

AΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Keane

METAΦΡΑΣΜΕΝΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Keane

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Lodge Kerrigan

ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ: Lodge Kerrigan

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Damian Lewis – Abigail Breslin – Amy Ryan – Liza Colon-Zayas – John Tormey

ΕΙΔΟΣ: Δραματική

ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 2004

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100′

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ:

Σχόλια
  1. Ο/Η kastri λέει:

    Δεν κρύβω οτι η παρουσίασή σου με παρακινεί να την κατεβάσω.
    Θα επανέλθω όταν την δω.

  2. Ο/Η Alone4 λέει:

    Εγώ τον ευχαριστήθηκα στο Life και λυπήθηκα που κράτησε μόνο 2 χρονιές. Έδειχνε ταλαντούχος.

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Δεν την έχω δει φίλε Αlone την σειρά που λες. Μάλιστα, τώρα την ακούω πρώτη φορά.
      Μήπως κι όλας ξέρεις αν κυκλοφορεί; Αν κυκλοφόρησε η σειρά επίσημα στην χώρα μας.

      Αλλιώς, να’ναι καλά το νετ!

      • Ο/Η Alone4 λέει:

        Φαντάζομαι είδες ότι εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε να την δείχνει το STAR.

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Όχι φιλαράκι, γιατί στην tv δεν βλέπω τίποτα. Αν την πετύχω κάπου θα την πάρω να δω πώς είναι.

  3. Ο/Η sweetheart λέει:

    καλα τα λεσ κ η περιγραφη σου δεν αφηνει περιθωρια αμφισβητησης
    ομως καλε μας τρανς εγω δεν θα την δω ,ειμαι σε φαση αλλη
    ευχομαι να εισαι παντα ηρεμος κ να βλεπεις ο,τι σου αρεσει
    σ ευχαριστω για την ενημερωση αναμενω την επομενη

Σχολιάστε

