ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ »ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ» ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Posted: 21/03/2011 in ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ

Σήμερα, αποφάσισα να ανοίξω ένα θέμα που »τσούζει». Όχι εμένα. Μου είχε ζητηθεί και παλιότερα να ανοίξω αυτό το θέμα εδώ μέσα από κάποιο φίλο. Τελικά το αποφάσισα αν και ακόμα το σκέφτομαι.

Όλα τα παρακάτω που θα διαβάσετε, είναι η γνώμη μου και μόνο! Το πως βλέπω εγώ το θέμα.

Λοιπόοοοοον, νομίζω ότι όλοι όσοι ασχολούνται με το internet, κατεβάζουν μουσική, ταινίες, προγράμματα, παιχνίδια και γενικά ότι είναι τσάμπα. Το ίδιο κάνω και εγώ φυσικά. Αν πάρω την μεριά των βίντεο κλαμπς, ναι έχουν πρόβλημα σαν επάγγελμα με τις ταινίες που κατεβάζει ο κόσμος και δεν νοικιάζει. Αν πάρω την μεριά των εταιρειών που βγάζουν τις ταινίες, έχουν και αυτοί πρόβλημα με τις πωλήσεις. Αν πάρω την μεριά την δική μας, δηλαδή των ανθρώπων που πληρώνουν για να έχουν internet, ποιος ο λόγος να έχουμε internet αν είναι να μην κατεβάζουμε; Σίγουρα υπάρχουν και άλλα πράγματα να κάνεις με το internet, αλλά ένας σημαντικός λόγος για εμένα, είναι να κατεβάζω κι όλας.

Θα μιλήσω μόνο για εμένα, για τον τρόπο που αντιμετωπίζω όλο αυτό και πώς λειτουργώ.

Υπάρχουν ταινίες που από τα τρέιλερ που βλέπω, δεν πρόκειται να πάω να τις δω σινεμά ποτέ, ούτε καν να τις νοικιάσω, γιατί μου φαίνονται φόλες. Σε αυτό δεν ζημιώνεται κανένας πιστεύω. Μπαίνοντας λοιπόν σε ένα site που υπάρχουν ταινίες για να κατεβάσεις, θα ανέβει μία ταινία στο internet που όπως είπα δεν θα την έβλεπα ποτέ. Η παρουσίαση όμως που έχει κάνει το κάθε παιδί για την κάθε ταινία, συν από τα σχόλια των παιδιών που την έχουν δει και έχουν γράψει θετικά σχόλια, θα την κατεβάσω να την δω. Από εκεί και πέρα, αν μου αρέσει η ταινία, θα την νοικιάσω από το βίντεο κλαμπ, θα κάνω ένα copy την ταινία για εμένα και αν την πετύχω σε καμία προσφορά σε κάποιο κατάστημα, θα την αγοράσω κι όλας. Από όλο αυτό τώρα, ποιος ζημιώνεται;; Μάλλον εγώ στην τσέπη μου.

Πάω και αγοράζω κάποια ταινία που έχω δει σινεμά και μου άρεσε πολύ, ή που την είχα νοικιάσει. Την παίρνω 10 με 15 ευρώ. Μέσα σε ούτε ένα χρόνο από την προβολή της ταινίας στις αίθουσες, την βάζει η εφημερίδα με 4 ευρώ. Εγώ ήμουν μαλάκας που την πλήρωσα 15; Ποιος ζημιώνεται έτσι; Τα βίντεο κλαμπ που διαμαρτύρωνται για το internet, δεν τους πειράζει που τους κλέβει η ίδια η εταιρεία που τους προμηθεύει ταινίες;

Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι εγώ μπορεί να κατεβάζω ταινίες από το internet, είτε παλιές οι καινούριες, αλλά αν αξίζουν, θα τις νοικιάσω και θα τις αγοράσω. Εντάξει, δεν είναι όλοι σαν εμένα και δεν λειτουργούν το ίδιο όλοι. Έχω κόλημμα με τις ταινίες.

Υπάρχουν τώρα κάποιες ταινίες, που δεν έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα ποτέ. Θα πρέπει ή να την κατεβάσω από το internet, ή να την παραγγείλω την ταινία από το εξωτερικό που θα μου έρθει σε διπλάσια τιμή απ’ ότι θα την έπαιρνα από εδώ. Συν ότι δεν θα έχει ελληνικούς υπότιτλους για να την δώσω και σε κάποιον φίλο, συγγενή να την δει. Εδώ έρχονται τα παιδιά που ανεβάζουν ταινίες στο internet και τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πάρα πολύ! Παιδιά χωρίς κανένα όφελος για τον κόπο που κάνουν παρά μόνο τα σχόλια που θα γίνουν και θα τον ευχαριστούν.

ΕΙΔΙΚΑ για ταινίες παλιές, που δεν τις ξέρουμε καν, ή δεν τις βρίσκουμε πουθενά για να τις νοικιάσουμε ή αγοράσουμε, υπάρχουν αυτά τα παιδιά για να μας τις προσφέρουν. Είναι διαφήμηση και αυτό ως προς την ίδια την ταινία. Θα την μάθει κόσμος, θα την μοιραστεί με άλλο κόσμο, και αυτοί που θα την εκτιμήσουν και τους ενδιαφέρει, άλλοι θα την αγοράσουν (αν την πετύχουν να πωλείται κάποια στιγμή) και άλλοι θα την προτείνουν σε άλλους να την νοικιάσουν αφού εμφανιστεί σε κάποιο βίντεο κλαμπ.

Τα βίντεο κλαμπ δεν φέρνουν όλες τις ταινίες ιδιαίτερα αν είναι παλιές. Φέρνουν ότι τους συμφέρει για να νοικιάσουν. Έτσι, εγώ που θέλω κάποια ταινία που έχω δει στο ίντερνετ, δεν μπορώ να την βρω να την νοικιάσω να την δω, με μόνο δύο επιλογές. Να σκάσω 15 ευρώ να την αγοράσω, ή να την κατεβάσω από το ίντερνετ και αν μου αρέσει να την αγοράσω. Φυσικά το δεύτερο θα κάνω! Ή θα περιμένω να την βάλει κάποια εφημερίδα με 4 ευρώ.

Στο κάτω κάτω κανείς δεν πουλάει τις ταινίες. Απλά τις μοιράζεται με τον υπόλοιπο κόσμο. Αν έχω μια ταινία εγώ που έχω αγοράσει και μου την ζητήσει κάποιος συγγενής ή φίλος να του την δώσω, τι θα του πω; Όχι δεν στην δίνω γιατί είναι παράνομο και να πας να την νοικιάσεις; Η εμβέλεια είναι διαφορετική βέβαια από τον προσωπικό μας κύκλο ανθρώπων, με τον κύκλο του ίντερνετ. Θέλω να πω το εξής. Αυτοί που τους αρέσουν οι ταινίες, και θα πάνε να νοικιάσουν, και θα αγοράσουν. Ας ρίξουν και τις τιμές τα βίντεο κλαμπ και τα μαγαζιά που πουλάνε για να τραβήξουν κόσμο. Και όχι να βγαίνει η ταινία με 25 ευρώ και μέσα σε ένα χρόνο να την παίρνεις με 4 από εφημερίδα. Πρόσφατα πήρα από εφημερίδα την ταινία Hurt Locker. Όσοι την αγόρασαν τότε που βγήκε προς πώληση, δεν θα αισθάνονται μαλάκες τώρα; Μην παραπονιέστε ότι το internet έχει καταστρέψει την αγορά. Τα μυαλά την έχουν καταστρέψει!

Βλέπουμε sites που κατεβάζαμε να κλείνουν και να ξεφυτρώνουν άλλα 50. Με την οικονομική κρίση που έχουμε, μας έχει μείνει ένα internet σαν ασχολία και πάτε να μας το κλείσετε και αυτό. Και ώραία, πείτε ότι έκλεισαν όλα τα ελληνικά torrent sites. Δεν μπορούμε να κατεβάζουμε από ξένα sites και να παίρνουμε υπότιτλους από άλλα sites; Με το να προσπαθείτε να τα κλείσετε όλα αυτά τα sites, δεν κερδίζετε τίποτα. Το ΡΟΖ dvd πχ της….ξέρετε ποιας, όσοι δεν το κατεβάσανε από το νετ, νομίζετε ότι πήγαν και το αγόρασαν; Μα καλά, που ζείτε; Το παίρνεις από έναν μαύρο, ή πακιστανό με 3-4 ευρώ, και το κάνεις κόπιες για όποιον γνωστό σου θέλει να το δει. Δεν χρειάζεσαι το ίντερνετ. Ένας το αγοράζει, και χίλιοι το διαμοιράζουν. Το ίδιο πράγμα δεν είναι;

Θέλω να πω ότι, αν κόψετε τα torrent sites, μην νομίζετε ότι ο κόσμος θα τρέξει την άλλη μέρα στα βίντεο κλαμπς για να πάρει ταινίες!

Έχω στην κατοχή μου 2000 αγορασμένα dvd και συνεχίζω να αγοράζω γιατί είμαι συλλέκτης και τις γουστάρω τις ταινίες! Έχω επίσης αγορασμένα γύρω στα 50 Blu-Ray disc, και θα συνεχίσω να αγοράζω! Περιμένω να βγει σε Blu-Ray η τριλογία Μatrix και το I AM NUMBER FOUR, που είδα πρόσφατα 2 φορές στο σινεμά. Και σινεμά πηγαίνω πολύ, και μία και 2 φορές πολλές φορές για την ίδια ταινία.

Το συμπέρασμά μου από όλο αυτό τον πόλεμο, είναι το εξής. Αυτοί που είναι να πάνε σινεμά, θα πάνε είτε η ταινία υπάρχει στο ιντερνετ για να την κατεβάσουν, είτε όχι. Το ίδιο και με τα βίντεο κλαμπ, το ίδιο και με τα καταστήματα που πουλάνε dvd.

Ευχαριστώ πολύ όλα τα παιδιά που ασχολούνται με τους υπότιτλους των ταινιών και που ανεβάζουν ταινίες!!

Σχόλια
  1. Ο/Η O korax λέει:

    Στο λογαριασμό του ίντερνετ ίσως αλλά όχι και στη ΔΕΗ, εδώ κοιτάμε να γλιτώσουμε από την ερτ…
    Νομίζω πάντως, αν δεν κάνω λάθος, ότι από τις πωλήσεις κενών cd και dvd ήδη κάτι πάει υπερ πνευματικών δικαιωμάτων

  2. Ο/Η Ανδρέας λέει:

    Ωραίο θέμα έπιασες φίλε TRANCEMEDIA, καυτή πατάτα. βεβαίως συμφωνώ με τις απόψεις σου, αλλά δεν σου κρύβω ότι στο μέλλον βλέπω αδιέξοδο. με την οικονομική κρίση να διαρκεί ίσως 15 χρόνια, την εσωστρέφεια να γιγαντώνεται, ποιος θα πάει σινεμά? Ποιος θα αγοράσει μουσική η θα νοικιάσει dvd? φοβάμαι πολύ λιγότεροι από τους σημερινούς λίγους. Και οι δημιουργοί? Με τι πόρους θα συνεχίσουν να δημιουργούν? Οι διάφορες εταιρίες μέχρι πότε θα στηρίζουν τις παραγωγές? Πριν από λίγες μέρες φιλοξενούσα έναν γνωστό τραγουδιστή και διανοούμενο, μου έλεγε ότι τώρα ποιά, έσοδα έχει μόνο από συναυλίες και πνευματικά δικαιώματα. Τα δισκάκια όπως μου έλεγε περνάνε μόνο από τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Μια λύση φαντάζομαι θα ήταν να έμπαινε ένα τέλος στο λογαριασμό του ηλεκτρικού …..
    Ανδρέας

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Το μέλλον το βλέπω δύσκολο και από την μεριά μου φίλε μου. Μαζεύω ταινίες τώρα που μπορώ για τί έρχεται στενότητα!
      Αυτό που λες ότι η λύση θα ήταν να έμπαινε ένα τέλος στο λογαριασμό του ηλεκτρικού ….
      Τι εννοείς ακριβώς; Δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς…

      • Ο/Η Ανδρέας λέει:

        Τέλος επί της εκατό σε κάθε λογαριασμό, κάτι σαν 5€ κάθε δύο μήνες ,γιά να έχουν έσοδα οι δημιουργοι.
        Ανδρέας

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Τώρα κατάλαβα τι εννοείς. Δεν είναι άσχημη ιδέα, αλλά….

  3. Ο/Η trancemedia λέει:

    Για τις καινούριες ταινίες που »ανεβαίνουν» στο ίντερνετ, η άποψή μου είναι λίγο μπερδεμένη…
    Πχ το Avatar και το Inception, δεν ήθελα να ανέβουν στο ίντερνετ, ώστε να δώσει κίνητρο σε αυτούς που δεν πολυπηγαίνουν σινεμά να τα απολαύσουν στις αίθουσες. Πολύς κόσμος τα κατέβαζε με εικόνα τραβηγμένη από κάμερα. Μα τι να απολαύσεις από την άθλια εικόνα και τον ήχο; Τουλάχιστον, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα για κάποιους να πάνε σινεμά, ας περιμένουν να εμφανιστεί με καλύτερη εικόνα. Χάνεις το 80% της ταινίας έτσι.

    Άλλες ταινίες πάλι, που δεν θα πήγαινα να τις δω σινεμά, καλά κάνουν και ανεβαίνουν. Το έχω και εγώ όμως το πρόβλημα με τις παλιές ταινίες. Δεν μπορείς να ακολουθείς τους ρυθμούς των ταινιών σήμερα και ταυτόχρονα να βλέπεις και παλιές. Έχω »μαζέψει» είτε αγοράζοντας, είτε κατεβάζοντας, γύρω στις 200 ταινίες που δεν έχω δει. Όσο μου επιτρέπει ο χρόνος, βλέπω. Συνήθως όμως ο χρόνος είναι πολύ λίγος και δεν μου φτάνει.

    Αν σταμάταγε με κάποιο μαγικό τρόπο το κατέβασμα, το μόνο κακό για εμένα, θα ήταν οι παλιές ταινίες. Ταινίες που δεν τις ήξερα και ούτε θα τις μάθαινα ποτέ. Για τις καινούριες δεν με πολυαπασχολεί το ίντερνετ. Τις καινούριες μπορώ να τις βρω και σε βίντεο κλαμπ. Οι παλιές είναι το θέμα…Για άλλους φυσικά που ούτε έχουν την δυνατότητα για σινεμά ή να νοικιάζουν, σίγουρα το κατέβασμα θα ήταν πλήγμα μεγάλο!

    Το Avatar και Inception, μπορούμε να το δούμε όσες φορές θέλουμε σινεμά, σε 10 χρόνια όμως, οι άλλες γενιές που δεν τα πρόλαβαν σινεμά, θα λένε τι ωραίες ταινίες για σινεμά, αλλά δεν θα υπάρχει τρόπος να τις δουν σινεμά. Ξέρετε για πόσες παλιές ταινίες το έχω πει αυτό; Αχ, να γινόταν κάποιες ταινίες να τις έβλεπα σινεμά. Γι’αυτό πολλές φορές πάω 2 και 3 φορές σινεμά για την ίδια ταινία, ώστε να την χορτάσει το μάτι μου, γιατί ξέρω ότι δεν θα ξαναυπάρξει αυτή η δυνατότητα της μεγάλης οθόνης-εμπειρίας.

    Ο κάθε άνθρωπος λειτουργεί το ίντερνετ με διαφορετικό τρόπο και το σέβομαι. Όπως την βρίσκει ο καθένας. Μία συμβουλή όμως: Μην κατεβάζετε με άθλιες εικόνες και ήχους ταινίες! Περιμένετε να βγουν σε καλύτερη ποιότητα τουλάχιστον.

    Ωραία ιδέα οι συναντήσεις και ανταλλαγές ταινιών…Ραντεβού σε κεντρικό σημείο, για καφέ, συζήτηση και ανταλλαγή. Δεν είναι άσχημο…χεχε

  4. Ο/Η sweetheart λέει:

    συμφωνω με ολους κ ειδικα με τον κοραξ………πρεπει ειδικα σημερα ολοι να ζησουν….αλλιως….αν δεν γελαει ολη η γειτωνια δεν θα γελασουμε κ εμεις!

  5. Ο/Η O korax λέει:

    Συμφωνώ στα πιο πολλά από όσα λες. Προσωπικά είμαι και εγώ ένα αρρωστάκι με τις ταινίες. Πάω σινεμά, αγοράζω DVD, αγοράζω εφημερίδες με DVD, αγοράζω μεταχειρισμένα DVD κανονικά ή εφημερίδων από το Μοναστηράκι, ανταλλάζω με τους φίλους, «κλέβω» DVD από συγγενείς που τα έχουν για πέταμα, αντιγράφω και φυσικά κατεβάζω. Δεν ξερω πόσες ταινίες έχω, δυστυχώς δεν έχω χρόνο να τις δω όλες, ούτε να τις δω όσες φορές θέλω.
    Σίγουρα έχει χάσει η βιομηχανία λεφτά από εμένα αλλά όχι ιδιαίτερα πολλά. Οι λόγοι είναι αυτοί που λες και εσύ, ας μην τους επαναλάβω και κουράζω.
    Αυτό που θα ήθελα πάντως θα ήταν με κάποιο τρόπο οι νέες και δημοφιλείς παραγωγές (hollywood, blockbuster κτλ) να μην ήταν διαθέσιμες για κατέβασμα ώστε η βιομηχανία να έκανε τα εισιτήρια και τις εισπράξεις της και να μπορούσαμε ανενόχλητοι εμείς να κατεβάζουμε σπάνια, παλιά, ακυκλοφόρητα και χίλια δυο άλλα που ποτέ δεν θα βλέπαμε αν δεν υπήρχε το άγιο ίντερνετ. Τι να το κάνω το Avatar και το Inception πάω σινεμά και τα βλέπω όσες φορές θέλω, για άλλα πραγματάκια το θέλω το κατέβασμα.
    Αν με κάποιο μαγικό τρόπο καταργηθεί το κατέβασμα σε βλέπω να οργανώνεις συναντήσεις ανταλλαγής ταινιών χαχα 🙂

  6. Ο/Η sweetheart λέει:

    agaphmene moy file,τα γραφεις οπως πρεπει

  7. Ο/Η Alone4 λέει:

    Τι σημαίνει κατεβάζω ταινία από το Ίντερνετ? Μπορώ να κατεβάσω και την Angelina Jolie κατευθείαν στο σπίτι μου? 😛 Αστειεύομαι ε? Όχι αυτο δεν είναι αστείο.
    Αστείο είναι να πιστεύουν ότι όσες ταινίες έχει κατεβάσει κάποιος θα πήγαινε να τις δει στον κινηματογράφο ή να τις νοικιάσει. Αστείο είναι ένα DVD να ξεκινάει από 50 ευρώ και μετά από κάποιους μήνες να προσφέρεται με εφημερίδα. Αστείο είναι να μου προσφέρουν μόνο όσες ταινίες τους συμφέρει. Αστείο είναι να μου δίνει αντίγραφο το βίντεοκλαμπ και να κάνει ήδη απόσβεση του κόστους από την πρώτη ημέρα. Αστείο είναι ένας ηθοποιός να παίρνει 20 εκατομμύρια για μια ταινία, δηλαδή τον μισθό 20000 ατόμων. Πολλά πράγματα είναι αστεία με το θέμα κλείσιμο κάποιων τορεντάδικων. Αλλά όπως μας λέει και το άσμα… «σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ».
    Φίλε μου οι απόψεις μας στο θέμα πάνω-κάτω συμπίπτουν.

  8. Ο/Η trancemedia λέει:

    Δεν με ενδιαφέρει αν διαβαστούν από αυτούς που πρέπει να διαβαστούν. Απλά ήθελα να δηλώσω την δική μου θέση για το θέμα, το οποίο είναι πολύπλευρο και θέλει πολύ συζήτηση. Τα έγραψα γιατί ήθελα να το κάνω και με έτρωγε.

    Όσο για τις μεταφράσεις, υπάρχουν καλές και κακές. Υπάρχουν όμως και πολύ κακές στα original dvd και τις έχω συναντήσει πάρα πολλές φορές.
    Τα παιδιά που τις κάνουν δεν είναι το επάγγελμά τους και αρκούμαι σε ότι μετάφραση κι αν είναι με τα όποια λάθη της. Έχω κάνει και εγώ κάποιες μεταφράσεις σε ορισμένες ταινίες που δεν κυκλοφορούν Ελλάδα, ώστε να δώσω την δυνατότητα και σε γνωστούς, φίλους, συγγενείς να δουν κάποιες ταινίες που αξίζουν. Τα λαθάκια συγχωρούνται από τους ερασιτέχνες. Όταν είναι όμως η δουλειά σου και ζεις από αυτό το πράγμα, δεν τα συγχωρώ εγώ προσωπικά.

  9. Ο/Η nefertitigr λέει:

    Με κάλυψες κι εμένα απόλυτα με αυτά που είπες. Ο κινηματογράφος για τους κινηματογραφόφιλους, ήταν και θα παραμείνει η μεγάλη τους αγάπη και θα συνεχίζουν να πηγαίνουν όσο φυσικά το επιτρέπουν τα οικονομικά τους, είτε κατεβαζουν ταινίες, είτε όχι. Σίγουρα μια κινηματογραφική αίθουσα σου δίνει άλλη αίσθηση να δεις τη ταινία.
    Δεν φταίει, για την όποια μείωση στα εισητήρια που κόβουν, το ιντερνετ, άλλα φταίνε, αλλά αυτά κανένας δεν τα αναφέρει.
    Όσο τώρα για τα video clubs, αυτοι δεν πρέπει να παραπονιούνται γιατι οι πρώτοι που «κλέβουν» ειναι οι ίδιοι, οταν αγοράζουν μια ταινία και κάνουν 5-6 αντίτυπα ακόμα για να τα νοικιάσουν.

  10. Ο/Η liakada λέει:

    Όντως δεν ξέρω αν αυτοί που θα έπρεπε να διαβάσουν εδώ αυτά που γράφεις, θα είχαν την δυνατότητα να το κάνουν..
    Εμένα π.χ. το σινεμά μου αρέσει πολύ, όμως για λόγους υγείας και οικονομικούς, δεν μπορώ να πηγαίνω.. Για σκέψου να μην μπορούσα και να κατεβάζω ταινίες!! Να νοικιάσω δεν νοικιάζω, οπότε ευτυχώς, ξαναλέω ευτυχώς, που υπάρχει το «κατέβασμα»!!
    Όσο για τους μεταφραστές, λάθη πολλά μεν, ελλειπής γνώση ιδιοματισμών και χάνεται το νόημα πολλές φορές, αλλά παρ’ όλα αυτά πάλι καλά που υπάρχουν προς βοήθεια όσων δεν ξέρουμε τις αυθεντικές γλώσσες των εκάστοτε ταινιών!

  11. Ο/Η halobump λέει:

    Πολύ δυνατός για μια ακόμη φορά. Ωραίο το θέμα σου αλλά αυτοί που πρέπει να τα διαβάσουν αυτά είναι λίγο δύσκολο να το κάνουν εδώ. Είμαι κι εγώ λάτρης των ταινιών με μια μεγάλη (όχι βέβαια σαν την δική σου, αλλά το 1/4) συλλογή ταινιών και συμφωνώ με τα λεγόμενά σου.

Σχολιάστε

