ΜΕ ΤΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ

Posted: 05/03/2011 in ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ

Να άλλη μια ερώτηση λοιπόν!

Με τι κριτήρια θα επιλέξουμε μια ταινία για να δούμε;

Από την περιγραφή; Την υπόθεση; Τους ηθοποιούς; Τον σκηνοθέτη; Το είδος; Παλιά-καινούρια; Από σχόλια; Από βαθμολογία; Επειδή μας την προτείνανε;

Η απάντηση μου φαίνεται για όλους είναι λίγο απ’όλα.

Πχ, αν σε μια ταινία δεν ξέρω ούτε ηθοποιούς αλλά ούτε σκηνοθέτη, θα διαβάσω υπόθεση, θα δω βαθμολογία, σχόλια. Αν ξέρω κάποιον ηθοποιό που μου αρέσει, ή σκηνοθέτη, δεν χρειάζεται να διαβάσω ΤΙΠΟΤΑ! Αυτόματα την βλέπω. Αν παίζει και ο Leonardo DiCaprio ; Εκεί δεν χωράει κανένα ερώτημα φυσικά!

Μπορεί φυσικά να είναι και συνδυασμός με όλα τα παραπάνω για να δούμε μια ταινία. Η απάντηση η δική μου είναι λίγο απ’όλα. Όλα συμβάλουν με τον τρόπο τους στην επιλογή της κάθε ταινίας.

Δεν ξέρω για εσάς βέβαια τι ισχύει από όλα αυτά…

Σχόλια
  1. Ο/Η nefertitigr λέει:

    Βασικό κριτήριο για μένα είναι η υπόθεση, δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση στο είδος. Εκείνες που δεν μπορώ να δω για κανένα λόγο είναι τα θρίλλερ με «ρεαλιστικές σκηνές χασάπικου περιεχομένου», αντίθετα ένα ωραίο ψυχολογικό θρίλλερ θα το δω ευχάριστα.
    Το 2ο κριτήριο ειναι ο ηθοποιός ή ο σκηνοθέτης, αλλά δεν μπορώ να πω οτι δεν έχω απογοητευθεί σε ταινίες απο αυτό το κριτήριο. Δύσκολα ομως θα αντισταθώ σε κάποιον απο τους αγαπημένους μου ηθοποιούς ή σκηνοθέτες και δεν θα δώσω μια ευκαιρία στον εαυτό μου να διαπιστώσει η ίδια για την «πατάτα» ή μη του έργου🙂
    Προτάσεις από γνωστούς θα με παρακινήσουν να δω μια ταινία, μόνο αν έχω διαπιστώσει οτι οι επιλογές τους και οι προτιμήσεις τους, ειναι παρόμοιες με τις δικές μου.
    Τους κριτικούς δύσκολα τους εμπιστεύομαι, δεν ξέρω γιατί, αλλα σπάνια τους διαβάζω και σπανιότερα συμφωνώ μαζί τους…….
    Τελευταίο κριτήριο ειναι η παλαιότητα ή μη μιας ταινίας, βλέπω παλαιές ταινίες ή νεότερες με την ίδια ευχαρίστηση αρκεί να πληρούν τα παραπάνω κριτήρια.
    Εκείνες πάντως οι ταινίες που μου αρέσουν περισσότερο ειναι οι ταινίες με ρόλους χαρακτήρων και με υποθέσεις που αφορούν ανθρώπινες σχέσεις.

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Σε βρίσκω, πάρα πολύ σωστή nefertitigr.

      Αν θα έπρεπε να πω ποιο είδος ταινιών με τραβάει πιο πολύ, θα έλεγα το Δράμα. Πιστεύω ότι αν ρωτήσω (όπως έλεγε κάποιος φίλος τις προάλλες), τον εαυτό μου, ΓΙΑΤΙ μου αρέσει το δράμα, θα απαντούσα ως εξής:
      Μου αρέσει το δράμα, γιατί βγάζει πιο αληθινό. Στις περισσότερες ιστορίες σε αυτή την κατηγορία, έχει να κάνει πιο πολύ με καθημερινές καταστάσεις που βιώνουμε όλοι οι άνθρωποι. Πχ η ταινία Revollutionary Road. Mε ρούφηξε στην κυριολεξία από ερμηνείες και σενάριο, και τόσο καλά σκηνοθετημένο.
      Το δράμα των ανθρώπων με τραβάει. Τώρα, αν ρωτήσω ξανά τον εαυτό μου ΓΙΑΤΙ το δράμα των ανθρώπων, δεν ξέρω τι να απαντήσω…Είμαι συμπονετικός; Δεν ξέρω, αλήθεια!

      • Ο/Η nefertitigr λέει:

        Προφανώς στο δράμα ταυτιζεται πιο εύκολα ο θεατής με τους ήρωες, αντίθετα στην κωμωδία γίνεται το αντίθετο, παραμένεις θεατής και απλά διασκεδάζεις, χαλαρώνεις….
        Μία άλλη κατηγοριά ταινιών που μου αρέσουν, ειναι οι ταινίες που αναφέρονται στην κουλτούρα και το τρόπο ζωής άλλων χωρών αλλά ειναι παραγωγές και σκηνοθετημένες απο σκηνοθέτες της ίδιας της χώρα και όχι, οπως γίνεται συνήθως, αμερικανικές ή ευρωπαϊκές παραγωγές όπως πχ το Slumdog Millionaire
        Εχω δει ταινίες όπως, Οι χελώνες μπορούν να πετάξουν (Bahman Ghobadi), Σε πέντε το απόγευμα (Samira Makhmalbaf), Παιδιά του ουρανού (Majid Majidi), Ο αέρας θα μας φέρει (Abbas Kiarostami), αναφέρω μερικές ενδεικτικά.
        Περί ορέξεως θα μου πείτε, κολοκυθόπιτα🙂
        Καλός κινηματογράφος για μένα ειναι αυτός που κατορθώνει να σε κάνει να χαίρεσαι, να λυπάσαι, να προβληματίζεσαι, να διασκεδάζεις, να ταυτίζεσαι, να θαυμάζεις και γενικά μια ταινία που οταν τελειώσει, δεν σε κάνει να λυπάσαι για το χρόνο που διέθεσες σε αυτή……….

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Πιστεύω ότι δεν κάνει από μόνο του το Δράμα, την ταύτηση με τον κάθε θεατή. Νομίζω ότι πρέπει να είσαι και »κάπως» σαν χαρακτήρας για να το βιώσεις όλο αυτό σωστά.
        Σίγουρα στο τέλος της κάθε ταινίας, σκοπός είναι να μην πεις τι μακακία είδα, αλλά να είσαι ικανοποιημένος σαν θεατής από την ταινία, με ότι συνεπάγεται αυτό.

  2. Ο/Η roula1970 λέει:

    Επίσης εκτός από 1)γουέστερν, 2)κωμωδίες, 3)θρίλερ σκέτο αίμα και 4)δράσης με μπουνίδια χωρίς άλλη ουσία υπάρχουν κι άλλα είδη όπως:
    1. Κοινωνικές
    2. Δραματικές
    3. Ιστορικές
    4. Πολεμικές
    5. Εποχής
    6. Κλασσικές
    7. Αστυνομικές
    8. Περιπέτειες
    9. Μιούζικαλ
    10. Επιστημονικής Φαντασίας
    11. Μυστηρίου
    12. Αισθηματικές
    13. Αισθηματικές κομεντί
    14. Ερωτικές
    15. Πολιτικές
    16. Ψυχολογικά Θρίλερ
    17. Θρίλερ αγωνίας
    18. Animation
    19. Ταινίες/ντοκιμαντέρ
    20. Ταινίες για όλη την οικογένεια
    21. Άλλη κατηγορία δε θυμάμαι

    Άρα αφού βλέπω 20 είδη ενώ δε βλέπω (σχεδόν ποτέ) 4 είδη, συνεπάγεται ότι βλέπω ΣΧΕΔΟΝ όλα τα είδη ταινιών.

    Και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής πρέπει να πάρω τα μιούζικαλ από τη μεγάλη λίστα και να τα προσθέσω στη μικρή σ’αυτές που βλέπω σπάνια. Και πάλι όμως δεν αλλάζει το αποτέλεσμα νομίζω… χαχαχα

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Aν θα έβγαζα ένα είδος που δεν με τραβάει τόσο πολύ, αλλά το βλέπω, θα ήταν μόνο τα γουέστερν. Κανένα άλλο είδος. Πιστεύω ότι 4 είδη που έχεις εσύ απ’έξω, είναι πολλά. Αν μου έλεγες έστω 2 θα ήμουν οκ.
      Συνήθως οι γυναίκες, δεν βλέπουν ξύλο όπως λες, άντε και θρίλερ με αίματα. Εσύ έχεις βγάλει τα γουέστερν ακόμα, αλλά και τις κωμμωδίες. Γι’αυτό μου φάνηκε παράξενο. Κι ας είναι παραπάνω τα είδη που παρακολουθείς. Πάνω από δύο είδη, μου φαίνεται υπερβολή. Δεν πάει να πει ότι έχω και δίκιο φυσικά, απλά δικαιολογώ το προηγούμενο σχόλιο.
      Αν δεις καλό μιούζικαλ, θα μείνεις ικανοποιημένος. Αν πέσεις σε καμιά αποτυχία όμως, θα σκυλοβαρεθείς την ζωή σου. Είναι λίγο ρίσκο το μιούζικαλ αλλά οκ. Την παλεύω.χαχα

  3. Ο/Η roula1970 λέει:

    Μα δεν είπα ότι βλέπω ΟΛΑ τα είδη, είπα ότι βλέπω ΣΧΕΔΟΝ όλα τα είδη.

    Κι από εκείνα ακόμη που είπα ότι δεν προτιμώ, δεν είπα ότι δεν τα βλέπω ΠΟΤΕ αλλά ΣΧΕΔΟΝ ποτέ.

    Κι όμως μια μικρή λέξη που πέρασε απαρατήρητη κάνει μια διαφορά, δεν την κάνει?

  4. Ο/Η roula1970 λέει:

    Σε καμιά περίπτωση δε θα επέλεγα να δω μια ταινία μόνο και μόνο επειδή το καστ περιλαμβάνει κάποιον συγκεκριμένο ηθοποιό κι αυτό γιατί έχω παρατηρήσει πως σε ότι με αφορά, δεν είναι ο ηθοποιός που μου αρέσει στην τελική, όσο καλά κι αν έχει ενσαρκώσει το ρόλο, αλλά ο ρόλος αυτός καθαυτός. Άρα μ’αυτή τη λογική δεν έχω αγαπημένο ηθοποιό αλλά αγαπημένους ρόλους. Σίγουρα ξεχωρίζω κάποιους ηθοποιούς περισσότερο αλλά μόνο γιατί οι ρόλοι που υποδύθηκαν ήταν ξεχωριστοί (για μένα πάντα) και συνάμα γιατί με ξεχωριστό τρόπο τους υποδύθηκαν.

    Το είδος της ταινίας δεν έχει να κάνει επίσης. Βλέπω σχεδόν όλα τα είδη αν και σπάνια θα επιλέξω θρίλερ εκτός κι αν είναι ψυχολογικό,
    πολύ σπάνια θα δω γουέστερν συμφωνώντας με τον Blogger,
    ακόμη σπανιότερα ταινίες δράσης με μπουνιές και κλωτσιές χωρίς ουσία και
    σχεδόν ποτέ κωμωδίες καθώς δεν ξέρω ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά μου αλλά για κάποιο λόγο δε γελάω εύκολα (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι οι κωμωδίες που με έχουν κάνει να γελάσω).

    Δε μ’απασχολεί ο σκηνοθέτης ούτε αν η ταινία είναι παλιά ή καινούρια.
    Μ’ενδιαφέρουν πολύ τα σχόλια και θέλω να βλέπω σχόλια για κάθε ταινία, όπως επίσης και περιγραφή θέλω να βλέπω.
    Όσον αφορά τη βαθμολογία εδώ έχουμε ένα θεματάκι. Τις τσεκάρω τις βαθμολογίες αλλά ψέματα να πω? Έχω καταλήξει να δω αρκετές μετριότητες και ωραιότατες μούφες που όμως είχαν υψηλές βαθμολογίες… (πάντα κατά τη δική μου ταπεινή άποψη).

    Σαν συμπέρασμα λοιπόν θα πω ότι βασικό κριτήριο για μένα είναι ΚΥΡΙΩΣ η υπόθεση. Αν έχει ενδιαφέρον κατά την άποψή μου και μου κάνει κλικ τότε θα δω την ταινία. Όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα.

    Πολύ ωραίο αυτό με τις συνήθειες που γίνονται χαρακτήρας… σε βάζει σε σκέψεις…

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Χαχαχαχαα!
      roula1970; Λες!

      Βλέπω σχεδόν όλα τα είδη αν και σπάνια θα επιλέξω θρίλερ εκτός κι αν είναι ψυχολογικό,
      πολύ σπάνια θα δω γουέστερν συμφωνώντας με τον Blogger,
      ακόμη σπανιότερα ταινίες δράσης με μπουνιές και κλωτσιές χωρίς ουσία και
      σχεδόν ποτέ κωμωδίες καθώς δεν ξέρω ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά μου αλλά για κάποιο λόγο δε γελάω εύκολα (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι οι κωμωδίες που με έχουν κάνει να γελάσω).

      Κατά τ’άλλα, βλέπεις όλα τα είδη ταινιών! Χαχαχαχαχαχαχαχα

      Ως προς την υπόθεση, νομίζω πως μια υπόθεση ταινίας είναι και ο μεγαλύτερος παράγοντας για όλους μας. Δηλαδή κοινή. Μια ταινία θα σε ψήσει ή όχι, από την υπόθεση. Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι όλο αυτό. Παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο ως προς την επιλογή. Όχι πάντα όμως…

  5. χμ!ναι!…τα κριτήρια είναι κριτήρια και ο καθένας έχει κάποια, ο άλλος κάποια άλλα κοκ
    Μια καλή ερώτηση (δεν ξέρω αν είχες κατά νου να την κάνεις μετά) είναι η εξής:
    Γιατί έχω αυτά τα κριτήρια;…και μια ακόμη:
    Πότε και γιατί βλέπω ταινίες;… κοκ
    Βέβαια αυτά είναι ερωτήματα που πρέπει να τα κάνουμε στον εαυτό μας έχοντας πάντα κατά νου πως μια καλή ερώτηση είναι πολύ πιο σημαντική από μια απάντηση…ας ψάχνουμε λοιπόν τις σωστές ερωτήσεις χωρίς να περιμένουμε οποσδήποτε μια απάντηση,τουλάχιστον αμέσως.
    Άκου και ένα καλό που το διάβασα στο χαρτί από το φακελάκι του τσαγιού που ήπια εχθές και το έχει πει ο αγαπημένος μου ποιητής και ζωγράφος Χαλίλ Γκιμπράν:
    «Να προσέχεις τις συνήθειές σου…γίνονται χαρακτήρας»
    Τα φιλιά μου,καλέ μου φίλε.

    • Ο/Η trancemedia λέει:

      Πολύ ΣΩΣΤΟΣ ο φίλος ο dimitrisp(σε χρόνο ενεστώτα)! Συμφωνώ με αυτά που λες, και ναι, ερωτήσεις και »παρατηρώντας» τους εαυτού μας, έχω σκεφτεί να μπουν στο μέλλον. Θα το κάνω όμως, την χρονική στιγμή που το νιώθω καλύτερα. Αυτό μπορεί να είναι και αύριο. Ποιος ξέρει…

      “Να προσέχεις τις συνήθειές σου…γίνονται χαρακτήρας”

      Χμ…για να είμαι ειλικρηνής, αυτή η φράση με πάει σε διάφορα πράγματα που μπορεί να σημαίνει! Είναι καλό, ή κακό οι συνήθειες να γίνονται χαρακτήρας; Ή μήπως εννοεί “Να παρατηρείς τις συνήθειές σου…γίνονται χαρακτήρας”

      Όπως κα να έχει, μου αρέσει! Οι ΣΩΣΤΕΣ ερωτήσεις. Χμ….

Σχολιάστε

