SEARCHING FOR BOBBY FISCHER (1993) ΑΘΩΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ / ΚΡΙΤΙΚΗ

Posted: 21/02/2011 in ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

 

ΣΤΟΟΟΟΟΟΟΟΠ!!!!!

ΚΑΤΑΡΧΗΝ!

Δεν ξέρω τί είδους ταινίες παρακολουθεί ο καθένας από εσάς που θα το διαβάσει αυτό! Ότι ταινίες κι αν βλέπεται, βρείτε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αυτή εδώ να την δείτε ΟΛΟΙ σας!

Είμαι άνθρωπος που δεν δίνω ποτέ βάση στις βαθμολογίες της κάθε ταινίας. Ο καθένας κρίνει μια ταινία με τα δικά του μάτια και από αυτά που του πρόσφερε η ταινία. Και αυτό πιστεύω ότι είναι και το πιο σωστό.

Αυτά λοιπόν που θα πω για την ταινία, όπως και όλα τα υπόλοιπα που έχω πει παλιότερα για άλλες ταινίες, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία και μόνο γνώμη από έναν άνθρωπο. Γι’αυτό, μην δίνετε και πολύ βάση σε ότι λέω. Αν δεν την δείτε εσείς την ταινία, ποτέ δεν θα μάθετε αν είναι καλή ή κακή. Και όσοι μπορεί να λέτε ότι το γούστο μου με το δικό σας στις ταινίες μοιάζει, είστε γελασμένοι δυστυχώς!

Είστε γελασμένοι, γιατί πολλά από αυτά που έχω νιώσει για κάποια ταινία, δεν θα μπορέσετε να τα μάθετε. Και ότι κι αν γράψω, ή όπως σας περιγράφω την κάθε ταινία, ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν θα καταλάβετε τί πραγματικά σημαίνει για εμένα. Όχι γιατί είστε χαζοί ή τίποτα τέτοιο, αλλά για τον απλούστατο λόγο ότι εσείς, δεν είστε εγώ! Και εγώ φυσικά με την σειρά μου δεν είμαι εσείς.

Αυτά που μαζεύει ο καθένας μας από μια ταινία, μπορεί επιφανειακά να μοιάζουν ίδια, βαθιά όμως μέσα μας ο καθένας μας παίρνει διαφορετικά πράγματα από τον άλλον. Και αυτό είναι που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τους υπόλοιπους. Εκεί λοιπόν που θα πω εγώ ΤΑΙΝΙΑΡΑ, κάποιος άλλος θα πει, εντάξει, δεν τρελάθηκα κι όλλας. Εκεί που θα πω ότι μου έδωσε αυτό κι αυτό η ταινία, κάποιος θα πει, σιγά μωρέ.

Βλέπετε λοιπόν ότι όσα κι αν ακούμε για κάποια ταινία, και ότι βαθμολογία ακούσουμε, είναι πολύ επιφανειακά αν δεν την δούμε οι ίδιοι με τα μάτια μας! Φυσικά από περιγραφές-κριτικές που διαβάζουμε, σίγουρα κάποια μικρά πραγματάκια θα μας κάνουν να σχηματίσουμε μια εικόνα για το αν θα μας αρέσει ή όχι μια ταινία.

Όλος αυτός ο πρόλογος είναι για τον εξής λόγο!

Ξεχάστε οτιδήποτε λέω και βρείτε την ταινία να την δείτε! Η συγκεκριμένη ταινία θα αρέσει σε όλους σας! Μπορεί να μην σας αρέσει στον βαθμό που αρέσει σε εμένα, να είστε σίγουροι όμως ότι θα σας αρέσει. Σας δίνω και γραπτή εγγύηση γι’αυτό!

Η βαθμολογία που έχει λοιπόν η ταινία στο imdb, είναι 7,6/10. Στο cine.gr, η βαθμολογία είναι 7/10. Αυτόματα λέτε ότι γύρω εκεί αξίζει η ταινία. 7-7,5/10

Η δική μου βαθμολογία που της βάζω, είναι 9/10. Τώρα μπορεί να λέτε ότι ίσως είμαι υπερβολικός. Μα στην πραγματικότητα δεν ξέρετε τί ένιωσα με την ταινία, και συγκρίνοντας αυτόματα αυτό που νιώσατε εσείς, με λέτε υπερβολικό.

Η ταινία έχει να κάνει με άνα 7χρονο παιδί, το οποίο είναι διάνοια στο σκάκι. Χωρίς να του δείξει κάποιος και μόνο από αυτά που έχουν δει τα μάτια του, παίζει σαν επαγγελματίας. Οι γονείς που βλέπουν το χάρισμα του παιδιού τους αποφασίζουν να πάρουν ένα δάσκαλο ώστε να εμπλουτίσει τις γνώσεις του για το σκάκι.

Ο δάσκαλος, βλέπει στα μάτια του παιδιού, τον νέο Μπομπ Φίσερ, ο οποίος είχε νικήσει τους πάντες και ξαφνικά εξαφανίστηκε. Έτσι προσπαθούν γονείς και δάσκαλος, να κάνουν το παιδί Φίσερ. Δεν είναι όμως Φίσερ για να γίνει αυτό. Κάπου εκεί, αρχίζουν οι γονείς να αποκόβουν από το παιδί την κάθε ευχάριστη δραστηριότητα που το έκανε παιδί, και προσπαθούν να εστιάσουν μόνο στο σκάκι. Του συμπεριφέρονται διαφορετικά πλέον απ’ότι συνήθως και αρχίζουν τα προβλήματα. Ευτυχώς το καταλαβαίνουν γρήγορα το λάθος τους και φτιάχνει η κατάσταση.

Παράληλα με τον νερό-διάδοχο του Φίσερ, μας δείχνει στην ταινία και την πραγματική ιστορία του Φίσερ, μέσα από φωτογραφίες και συνεντεύξεις που είχε δώσει.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ταινία, που μου έδωσε πράγματα που είχα να νιώσω πολλά χρόνια από μία ταινία! Να φανταστείτε, την είδα, και την επόμενη μέρα την ξαναείδα. Η ταινία είναι ΜΑΓΕΙΑ!

Υπάρχει κάτι το μοναδικό στην ταινία που δεν το βλέπεις συχνά στις ταινίες έως καθόλου. Υπάρχει ερμηνεία εκφραστικότητας. Εννοώ ότι σε κάποια σημεία μπορεί να μην μιλάνε μεταξύ τους, παίζουν όμως με τις εκφράσεις, και αυτό που βγαίνει στον θεατή είναι κάτι πολύ ζεστό και απολαυστικό. Δουλεύουν όλα αρμονικά με την ταινία, σε σημείο που γίνεσαι κομμάτι της, θες δεν θες!

Προσέξτε την σκηνή όπου για πρώτη φορά ο δάσκαλος δείχνει στον πιτσιρικά ένα πτυχίο. Με τί εβλάβεια και προσοχή το βγάζει από την τσάντα του, σαν να είναι το μεγαλύτερο πράγμα στον κόσμο. Πόσο προσεκτικά το δίνει στον πιτσιρικά και πώς μαγεύεται το πρόσωπο του μικρού. Φωτίζεται ολόκληρο από την μαγεία. Κάτι τέτοιες σκηνές έχει η ταινία που θα την αγαπήσετε. Όλοι οι ηθοποιοί παίζουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ τον ρόλο τους λες και είναι πραγματικοί σε αυτό που παρακολουθείς και όχι ταινία.

Την έχω δει ήδη 3 φορές σε 3 μέρες και την ξαναβλέπω και την ξαναβλέπω και την ξαναβλέπω άνετα και χαλαρά!

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ!!

CAST:

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Steven Zaillian

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Fred Waitzkin

ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ: Steven Zaillian

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Max Pomeranc – Joe Mantegna – Joan Allen – Ben Kingsley – Laurence Fishburne – Laura Linney – William H.Macy

ΕΙΔΟΣ: Βιογραφική

ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1993

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109′

 

ΟΡΙΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ:

 

 

ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ BOBBY FISHER:

 

Σχόλια
  1. Ο/Η liakada λέει:

    Άπαιχτος ως συνήθως στα σχόλιά σου, είναι σαν να μου τα λέει φιλαράκι και πολυ γουστάρω!! Την βρήκα και την είδα την ταινία και πραγματικά καταπληκτική! Αυτό το αγοράκι που παίζει Max Pomeranc δεν έχει ξαναπαίξει κάτι άλλο άραγε; Το έψαξα στο Youtube, αλλά δεν βρήκα κάτι νεώτερο από αυτόν.. Είδα και τον πραγματικό Joshua Waitzkin, που έχει γράψει και ένα βιβλίο με τις εμπειρίες του (σιγά μην και δεν το εκμεταλλευόταν, ως αμερικλανάκι κι αυτός!)

  2. Ο/Η roula1970 λέει:

    Με αρκετές διακοπές δυστυχώς ενδιάμεσα αλλά τα κατάφερα, την είδα και είναι μια
    «όμορφη» ταινία έχω να πω.

  3. Ο/Η roula1970 λέει:

    Μόλις ολοκληρώθηκε, οπότε θα τη δω μόλις βρω λίγο χρόνο…
    Thanks anyway.
    Πάντως, ωραία η περιγραφή σου και ωραιότατος ο πρόλογος έχω να πω !

  4. Ο/Η trancemedia λέει:

    To ξέρω libe ότι είναι πολύ λίγες οι 10 ταινίες. Βάλε όσες θες εσύ.χαχα

    Σε ευχαριστώ πολύ!

  5. Ο/Η libe λέει:

    Άψογη ταινία TRANCEMEDIA είναι μέσα στις 10 καλύτερές μου!!!!!!!!!!!!!!!! Τελικά αυτό με τις 10 καλύτερες ταινίες που μας έβαλες να σου γράψουμε είναι μαρτύριο… ανακαλύπτω πως έχω ξεχάσει άπειρες…και νευριάζω.

  6. Ο/Η HAPPYHEART λέει:

    το σχολιο σου ολα τα λεφτα!!!!!!!!!!!!!μολις μπορεσω θα την δω!!!!!

Σχολιάστε

