INCEPTION (2010) / KΡΙΤΙΚΗ

Posted: 11/02/2011 in ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ, LEONARDO DiCAPRIO

 

Θυμάμαι πολύ πριν βγει η ταινία στους κινηματογράφους. Διαβάζω ότι η επόμενη ταινία που θα παίζει ο Leonardo DiCaprio, λέγεται INCEPTION. Mετά βλέπω το όνομα του σκηνοθέτη και παθαίνω το πρώτο ΣΟΚ! Αμέσως μετά βλέπω την υπόθεση της ταινίας ότι θα σχετίζεται με όνειρα και με το μυαλό γενικότερα, και παθαίνω το δεύτερο ΣΟΚ!

Έχοντας δει την πρώτη ταινία ταινία του Christopher Nolan »FOLLOWING», η οποία είναι και η πρώτη ταινία που έχει γράψει το σενάριο ο ίδιος, διαβάζω ότι στο Inception και για δεύτερη φορά, το σενάριο είναι επίσης του Christopher Nolan. Ε, τότε με κόβει κρύος ιδρώτας και μετράω μέρες να βγει η ταινία! Οι πληροφορίες της ταινίας όμως ερχόντουσαν λίγο λίγο και από μία καινούρια.

Μετά βγαίνει ένα teaser trailer=διαφημιστικό σποτάκι της ταινίας και όλος ο κόσμος αφηνιάζει. Εγώ έχω αρχίσει να λέω σε όλο τον κόσμο όπου σταθώ κι όπου βρεθώ, γι’αυτήν την ΤΑΙΝΙΑΡΑ που θα βγει και να μην την χάσει κανένας.

Και έρχεται και το τρίτο ΣΟΚ, όταν μαθαίνω ότι την μουσική της ταινίας την γράφει ο αγαπημένος μου μουσικός, HANS ZIMMER! Εντάξει, σε αυτό το σημείο δεν ξέρω τί να κάνω. Περιμένω εντελώς τρελαμένος την ταινία πώς και πώς! Και έρχεται το επίσημο trailer όπου τρελαίνεται ακόμα περισσότερος κόσμος.

Βγαίνει η ημερομηνία κυκλοφορίας στην χώρα μας, νομίζω 24 Αυγούστου. Μου λέει ένας φίλος να πάμε διακοπές κατά της 20 του Αυγούστου. Του λέω εγώ για να μην καρφωθώ λόγω ταινίας, ότι είναι αργά και θα γυρίσουμε και θα πάμε κατευθείαν για δουλειά; Ξενέρα! Τελικά τον πείθω να φύγουμε 10-15 Αυγούστου. Πήγαμε Ρόδο.

Σε ένα σινεμά που περάσαμε απ’έξω στην Ρόδο, όλη η φάτσα του κινηματογράφου ήταν με αφίσες  από το INCEPTION. Είχα να νιώσω έτσι από την εποχή του »MATRIX». Γυρνάει και μου λέει ο φίλος μου, αφού έχω δείξει σε όλο τον κόσμο που ξέρω το τρέιλερ της ταινίας που το είχα περάσει στο τηλέφωνό μου. »Εμένα κάτι μου λέει ότι η ταινία θα είναι μαλακία». Ε και μου γυρίζουν τα μυαλά! Είσαι με τα καλά σου ρε του λέω; Η ταινία θα είναι από τις καλύτερες της δεκαετίας. Δεν ξέρω μου λέει, εμένα μου μυρίζεται μαλακία. Καλά του λέω, είσαι άσχετος.

Γενικά οι φίλοι μου βλέπουν »απλές» ταινίες. Όταν λέω απλές, εννοώ να μην έχει πολύ μπερδεψούρα μέσα και να έχει μπόλικη δράση. Αν δεν υπάρχουν αυτά, η ταινία δεν θα τους αρέσει.

Γυρίζουμε Αθήνα και έχουν μείνει 2-3 μέρες πριν βγει η ταινία. Έχω ζαλήσει όλους τους φίλους μου να κλείσουμε εισιτήρια για να πάμε να το δούμε. Αρχίζει πάλι ο »γνωστός». Εμένα μου φαίνεται ότι θα είναι μαλακία η ταινία. Άντε πάλι λέω. Μην έρθεις του λέω. Όχι μου λέει πάμε, αλλά εγώ την κόβω για μαλακία. Ανοίγω λοιπόν το Αθηνόραμα για να δω τί λένε για την ταινία. Βλέπω πολύ καλή κριτική και βαθμολογία. Λέω για να δω με πόσα αστέρια την έχουν βαθμολογήσει όλοι όσοι από τους κριτικούς την είδαν. Η κατώτερη βαθμολογία ήταν 3/5 αστέρια. Και πέφτει στο μάτι μου, ότι κάποιος έχει βάλει 1 αστέρι. Ποιος ήταν; Ο κύριος Δανίκας!

Και πάμε σινεμά 4 άτομα, οι δύο να μην τους πολυαρέσουν τέτοιου είδους ταινίες, και οι άλλοι δύο να τους αρέσει. (ο ένας εγώ)!

Με το που ξεκινάει η ταινία, τους λέω, να δεις που είναι όνειρο μέσα σε όνειρο. Και όντως αυτό γίνεται. Τελειώνει η ταινία και βγαίνουμε έξω. Έχω εκστασιαστεί με αυτό που μόλις είδα! Οι δύο φίλοι που δεν πολυβλέπουν τέτοιες ταινίες, κοιτάζονται και λέει ο ένας στον άλλον. Σου άρεσε; Όχι λέει. Ούτε εμένα λέει ο άλλος. Ε και μου σηκώνεται η τρίχα! Ρε πλάκα μας κάνετε; Δεν σας άρεσε αυτή η ταινία; Σιγά μωρέ την ταινία. Τόση διαφήμηση για το τίποτα. Αρχίζω να τους κράζω εγώ και ο άλλος φίλος που του άρεσε και τους λέμε! Ρε’σείς, το καταλάβατε; Σιγά μωρέ την δύσκολη ταινία που δεν θα καταλαβαίναμε λέει. Και γυρνάει ο άλλος ξύπνιος φίλος και λέει: Δηλαδή όλη η ταινία ήταν για να μπούνε μέσα στο μυαλό του άλλου και να ανοίξουν το χρηματοκιβώτιο. Μου σηκώνεται ξανά η τρίχα και βάζω τα γέλια! Αυτό λέω καταλάβατε;

Ύστερα από μερικές μέρες ήθελαν να πάμε να δούμε τους Αναλώσιμους. Εγώ ωριόμουν ότι θα είναι μαλακία και να μην πάμε να την δούμε. Τελικά πήγαμε, όντως ήταν μαλακία για μένα, και στους φίλους μου άρεσε πιο πολύ οι Αναλώσιμοι από το INCEPTION.

Και ερχόμαστε στο σήμερα!

Ενώ έχω συμφωνήσει σε πάρα πολλές ταινίες με την κριτική του Δανίκα, εδώ μας τα χάλασε! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ!!!!

Δεν μπορεί να είσαι κριτικός κινηματογράφου και να βαθμολογείς αυτή την ταινία με 1 αστέρι. Αν δεν του αρέσουν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας, ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙ!  Ή να μην βαθμολογήσει καθόλου βρε αδερφέ. Δηλαδή ήταν τόοοοοοσο χάλια η ταινία για τα γούστα του; Μάλλον δεν την κατάλαβε πιστεύω όπως και στους φίλους μου.

Μόνο για το σενάριο και τα εφέ της ταινίας η κατώτερη βαθμολογία για ΑΥΤΗ την ταινία πρέπει να είναι 3.

Την επόμενη μέρα από την προβολή της ταινίας πήγα και την ξαναείδα με την κοπελιά μου. Τόσο πολύ μου άρεσε!!

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 9/10. Όχι ότι βρήκα ψεγάδια για το 10 το καλό.

ΥΠΟΘΕΣΗ:

 

 

CAST:

 

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Christopher Nolan

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ – ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ: Christopher Nolan

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Leonardo DiCaprio – Joseph Gordon Levitt – Ellen Page – Tom Hardy – Ken Watanabe – Dileep Rao – Cillian Murphy – Tom Berenger – Marion Cotillard – Pete Posttlethwaite – Michael Caine

ΣΥΝΘΕΤΗΣ: Hans Zimmer

ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Επιστημονικής Φαντασίας

ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 2010

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 148


Γιο όποιον/α, δεν την έχει δει ακόμα, σας βάζω το τρέιλερ, αν και πιστεύω όλοι το έχετε δει το τρέιλερ.

 

Σχόλια
  1. Ο/Η doppelgangermuse λέει:

    Αχ, θα επιβεβαιωσω τη φήμη μου ως κακούλα και στριτζω. Πέρα από το γεγονός πως διαφωνώ για τη ποιότητα της ταινίας (αλλα όχι για τη σκηνιθεσία της) θέλω να σε ρωτήσω γιατί δεν μπορεί ενας κριτικός κινηματογραφου ή ένας απλός θεατής να εκφέρει γνώμη και να βαθμολογήσει μια ταινία. Επειδή δεν άρεσε στους φίλους σου σημαίνει πως δεν την κατάλαβαν? Με στεναχωρεις…
    Ένα αγνο μυαλό χωρίς να έχει φορτωθεί με διάφορες απόψεις μερικές φορές μπορεί να σε εκπλήξει! Μπορεί αν βρει νοήματα που ουτε είχες φανταστει! Δεκτό το ότι τη βρίσκεις απίθανη αλλα δε σημαίνει πως είναι! Δεν είναι κακή ταινία πάντως.

    • Ο/Η doppelgangermuse λέει:

      Αχ βρε πιες τον καφε σου!Τι ασχολησαι μαζι μου!Ααααχχαχαχαχαχαχαχχαχ απιστευτο!

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Λοιπόν φίλη doppelgangermuse ήρθε η ώρα να απαντηθείς. Σε άφησα τελευταία γιατί ήθελα να γράψω μπόλικα…

        Λοιπόν, καταρχήν οι φίλοι μου όντως δεν το κατάλαβαν το έργο. Άλλα τι άλλων…

        Κοίταξε να δεις, και εμένα δεν μου αρέσουν πολλές ταινίες, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζω και τα καλά σημεία της ταινίας. Όταν μάλιστα είναι και η δουλειά σου η κριτική, καλό είναι να είσαι ανοιχτόμυαλος προς όλα τα είδη ταινιών. Και γι’αυτό το λόγο κατακρίνω το1 αστέρι του Δανίκα, όχι γιατί δεν του άρεσε, αλλά γιατί πέταξε ένα αστέρι έτσι ξερά χωρίς να γράφει την αιτία. Όπως λέω και στο άρθρο, μόνο από το σενάριο που είναι πρωτότυπο και τα εφέ, και όχι δεν εννοώ πρωτότυπο επειδή μου άρεσε, αλλά επειδή όντως είναι, θα έπρεπε το λιγότερο να βάλει 2-3. Και εμένα δεν μου αρέσουν πολλές ταινίες, αλλά αναγνωρίζω ότι έχει καλή φωτογραφία, ή μουσική κλπ κλπ. Το να βάζεις 1 αστέρι όπως λέω επάνω, είναι σαν να την κατατάσεις στις χειρότερες ταινίες που έχουν βγει ποτέ. Ε μην τρελαθούμε τώρα! Τί να πούμε για κάτι άλλα εκτρώματα που έχουν βγει δηλαδή; -1 να βάλουμε; Είπαμε, σκοπός είναι να αναγνωρίζουμε και τα καλά. Όχι μου άρεσε 5, δεν μου άρεσε 1. Το 2, 3 και 4 που πήγαν δηλαδή;
        Η άποψή μου λοιπόν βγαίνει και είναι, ότι για να βάλει 1, σημαίνει ότι δεν την κατάλαβε. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.
        Το αν δεν αρέσει σε κάποιον το καταλαβαίνω απόλυτα γιατί είναι γούστα. Και μην μου πεις ότι εσένα που δεν σου άρεσε της βάζεις 1 αστέρι. Ειλικρινά πες μου πόσο τις δίνεις με άριστα το 5.

      • Ο/Η doppelgangermuse λέει:

        Νομίζω δεν αξίζει καν τόση κουβέντα η συγκεκριμένη ταινία. Θα της έβαζα ένα 3,3-3,5 στα 5. Και αυτό για το κοφτερό μυαλό του Nolan ως σκηνοθέτη και για τα χρόνια που έφαγε στο project. Από την άλλη δικό του το σενάριο, είχε σκεφτεί πως ακριβώς θα οπτικοποιηθεί…Όμως δεν μπορώ να δεχτώ πως αυτή η ταινία είναι αριστούργημα. Θεωρώ πως είχε υπερπροβληθεί από τα μέσα, είχε πολύ αστεράτους πρωταγωνιστές οι οποίοι δεν απέδωσαν αναλόγως βέβαια. Το σενάριο δεν ήταν καθόλου πρωτότυπο. Θύμιζε ταινίες όπως το Mr Nobody, Shutter Island (κυρίως λόγω Di Caprio), The Matrix, ExistenZ και όπως έχω διαβάσει στα περισσότερα sites σε ένα Anime oνόματι Paprica του οποίου λέγεται πως είναι αντιγραφή. Έπειτα δεν είναι μόνο θέμα αντιγραφής. Και ο «Κυνοδοντας» μοιάζει στο «El Castillo de la Pureza¨ μιλάμε όμως για 2 εντελώς διαφορετικές ταινίες. Το σενάριο ήταν κακογραμμένο, υπερβολικά πολύπλοκο με αποτέλεσμα να ναι γεμάτο τρύπες και το μόνο που να καταφέρνει είναι να γεμίζει με απορίες τους θεατές. Για το τέλος ας μη το συζητήσουμε, Ήταν πρόβλημα πολλων θεατών εμένα δε με ξένισε. Έιχε υπερβολικά μεγάλη διάρκεια χωρίς λόγο. Ίσως φταίει το μοντάζ, το τελευταίο μοντάζ πριν βγει στις αίθουσες συγκεκριμένα. Το τελικό προιόν ειναι μια ταινία υπερβολικη και με πολλες φιοριτούρες. Μου αρέσει πολυ το Sci-Fi πάντως. Τη θεωρώ υπερεκτιμημένη. Το Matrix π.χ. (το πρώτο μόνο) είναι σίγουρα αριστούργημα.
        Όσο για τον Δανίκα, κάθε άποψη δεκτή. Δεν έχει να κάνει με το αν σ’αρεσουν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας ή όχι…Έιναι απλά περι ορέξεως. Και δεν λέω πως είναι αυθεντία η κάτι τέτοιο, παίζει να χετε δει ίδιο αριθμό στη ζωή σας , παίζει να χει δει και παραπάνω. Λέει μια γνώμη. Η κοινή ομολογία των cinefil που γνωρίζω εγω προσωπικα (να το τονίσω), είναι πως δεν τρελανε κανενα.Ο χρόνος θα δείξει.

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Εμένα πάλι, ο περίγυρός μου την βρήκε αριστούργημα στο μεγαλύτερο ποσοστό. Εγώ τουλάχιστον την βρήκα πρωτότυπη και επειδή έχω δει αρκετές ταινίες που αναφέρεις, δεν μου θύμισε καμία. Ούτε καν στο ΠΟΛΥ αγαπημένο μου Matrix. H ιδέα του να μπαίνεις στο μυαλό του άλλου και να του φυτέψεις μια ιδέα η οποία θα καλιεργηθεί από το ίδιο άτομο, και τα όνειρα σε όνειρα, σε όνειρα, τα επίπεδα των ονείρω τα οποία εν μέρη είναι και αληθινά από επιστημονική πλευρά, δεν νομίζω να είναι και τόσο συνηθισμένο σαν σενάριο.
        Εμένα δεν με κούρασε ούτε δευτερόλεπτο και μακάρι να είχε και άλλο τόσο. Δεν την χόρταινα.
        Όσο για το καστ της ταινίας, φυσικά και δεν απόδωσαν όπως θα έπρεπε, γιατί όταν έχεις τόσους πολλούς καλούς ηθοποιούς μαζεμένους σε μια ταινία, εκτός από το γεγονός ότι η ταινία δεν επικεντρώνεται σε έναν χαρακτήρα και μόνο αλλά σε πολλούς, ήταν τέτοια η ταινία που σε αποροφούσε από μόνη της γιατί έπρεπε να είσαι σε διαρκή σκέψη για το πως εξελίσεται.
        Τις σεναριακές τρύπες σε ποιο σημείο τις είδες; Δεν είδα καμιά τρύπα εγώ. Το γεγονός ότι ήταν πολύπλοκο είναι και ο λόγος που δεν το κατάλαβε πολύς κόσμος.
        Για το τέλος πάλι, τί πιο ωραίο να αφήσει την απάντηση για τον κάθε θεατή. Ίσως είναι και ένα παραθυράκι αυτό για μελλοντικό project…

        Eμένα σαν σύνολο με ικανοποίησε 100%.

      • Ο/Η doppelgangermuse λέει:

        Πολύ ευχαρίστως να σου έλεγα για τις τρύπες αλλά δεν θέλω να κάνω σποιλ.
        Δεκτό η άποψη του καθενός είναι δεκτή! Αλλά πές μου. Είναι αριστούργημα?

      • Ο/Η trancemedia λέει:

        Μα για να το βαθμολογώ με 9/10 τί καταλαβαίνεις;

        By the way, ξεκινάω να δω το SCOTT PILGRIM VS THE WORLD. Αν δεν με πάρει ο ύπνος θα το δεις αναρτημένο αύριο εδώ.

      • Ο/Η doppelgangermuse λέει:

        Ότι ξετρελάθηκες αλλά δεν είναι αριστούργημα.
        Δες τον scott pilgrim περιμένω σχολιασμό. Εδώ μιλάμε για αριστούργημα….(Αν εξαιρέσεις και πάλι την υποκιτική δεινότητα της πλειονότητας)
        Και όπως λέει ο Ορέστης «΄Καλή Προβολή!»

      • Ο/Η TRANCEMEDIA λέει:

        Είμαι μεταξύ να σου πω Αριστούργημα γιατί το έχω στο στόμα μου, και να μην στο πω γιατί είναι μεγάλη κουβέντα για μια ταινία.

        Δηλαδή τώρα θες να μου πεις, ότι αυτή που θα δω θα είναι καλύτερη από το INCEPTION και θα την πω την λέξη Αριστούργημα. Δεν με πείθεις, γιατί ταινίες σαν το INCEPTION και το MATRIX, βγαίνουν μια φορά στα 10 χρόνια. Οπότε δεν νομίζω να πω αριστούργημα για αυτήν που θα δω. Αύριο με το καλό όμως η απάντηση θα δωθεί, και όπως το βλέπω θα έχουμε και δεύτερο γύρο αντιπαραθέσεων…χαχαχαχα

        Καλό σου βράδυ.

      • Ο/Η doppelgangermuse λέει:

        ‘Ntax den einai aristourgima…Einai omws i kaluteri sto eidos tis.
        KALHNYXTAAAAAAAAAAAA

  2. Ο/Η HAPPYHEART λέει:

    το να μπεισ στο μυαλο του αλλου πρεπει να ταυτιζεσαι μαζι του
    δειχνει ενδιαφερουσα , πρεπει να την δω για να σου πω αν μου σηκωθει η τριχα καγκελο
    σου εχω εμπιστοσυνη οτι σε βαθος ψαχνεσαι σε μια ταινια κ οχι επιφανειακα

    • Ο/Η TRANCEMEDIA λέει:

      Να την δεις φίλη HAPPYHEART και να μου πεις. Το ότι τρελάθηκα εγώ βέβαια με την ταινία δεν σημαίνει ότι θα αρέσει και σε εσένα. Όπως έχουμε ξαναπεί, γούστα!

Σχολιάστε

